Met 104 winkels in Nederland en België zit de marktleider in vloeren (en nu ook gordijnen, raamdecoratie en traprenovatie) in de transitie van een promotiegedreven discounter naar een merk van waarde dat klanten de beste (merk)producten biedt en ontzorgt met tal van services. Een vloer of raambekleding kan je immers overal kopen, maar van de echte specialist mag je verwachten dat hij je in alle fasen van de klantreis optimaal helpt. Daarom focussen we steeds meer op het ontzorgen van de klant, zowel wat het perfect ‘regelen’ betreft als in de oriëntatie thuis, met onze stalenservice, de room visualiser app en een nieuw kaneel: de thuisadviseur, waarvan er inmiddels 7 door Nederland en België rijden.

Zeker online is er nog een wereld te winnen, aangezien medio november 2020 pas de webshop werd gelanceerd en de coronacrisis de introductie van een aantal nieuwe dienstverleningsconcepten (advies aan huis bijvoorbeeld) versnelde. Maar hoe verkoop je services online? Daar werken we nu aan.

Deze (digitale) marketing- en e-Commerce transitie vormgeven en het merk opnieuw op de kaart zetten is een uitdagende opdracht, maar met de eind 2019 ingezette groei als wind in de rug zetten we fanatiek door.

DVJ Insights interviewde me in augustus ’23 over de herpositionering en het duurzaamheidsbeleid. Lees dit artikel hier.

Oktober 2022 TV-campagne: De all-inclusive weken van Carpetright

Om onze ontzorgpropositie te laden én te laten zien hoe we klanten thuis vanuit hun luie stoel inspireren lanceerden we deze campagne. ‘Ontzorgen’ blijft een containerwoord, daarom verpakten we deze in – met een knipoog naar de reiswereld – een all-inclusive aanbod.

De TV-commercial die we in 2021-2022 uitzenden geeft de nieuwe positionering ook goed weer.