Vierde plek en hoogste nieuwe binnenkomer Marketeers Top-100 en Marketeer of the Year 2017
Eind maart 2017 publiceerden het Tijdschrift voor Marketing de Top-100 van Nederlandse marketeers en werd de beste marketeer van Nederland gekozen (Pieter Zwart van CoolBlue). Als vierde en hoogste nieuwe binnenkomer eindigen op de Marketeer Of The Year 2017 ranglijst met de Prominent-herpositioneringscase is een mooie eer. En dat terwijl we feitelijk pas net zijn gestart. The best has yet to come!
De vakjury had enkele mooie quotes voor me in petto:
“Heel knap wat Marcel gedaan heeft binnen een ogenschijnlijk onmogelijke opdracht. Om binnen een zeer traditionele markt en ook nog eens binnen een familiebedrijf de zaak op de schop te nemen getuigt van visie, lef en persoonlijkheid. Marcel heeft gedurfde stappen gezet. Om te kiezen voor hoge kwaliteit, voor beperkt assortiment, voor een aangescherpte doelgroep, voor internationaal en met nieuwe lijnen (w.o. die met Humberto Tan). De resultaten zijn zeer indrukwekkend te noemen. Daarnaast doet Marcel nog veel binnen en buiten het vak voor vakgenoten en toont zich daarmee een waar marketing-ambassadeur.”
“- Puur Nederlandse organisatie
– Herpositionering van stoffig merk nog in volle gang
– Prachtige resultaten
– Ambassadeur van het marketingvak”
“Mooie case, innovatief. durft te vernieuwen. werkt ook al een tijdje aan het merk, Humberto case. Familiebedrijf en seniorenmarketing, maar niet old school. knap.”
“Eerlijk gezegd had ik nog nooit van deze organisatie gehoord, maar een blik op de website maakt je meteen enthousiast. Door handig gebruik te maken van BN’ers, krijg je meteen een A-merkgevoel en ook alle extra’s die zij bieden, woontrends, proefzitten, stralen een gedegen marketingstrategie uit die bij vergelijkbare retailers nog weleens ontbreekt. Slim om de doelgroep uit te breiden naar een jonger segment, maar het wordt niet duidelijk of dit nu gelukt is of gaat lukken. De Humberto-collectie loopt goed, maar bij welk segment? De resultaten zijn mooi, maar hoe gaat het verder met de strategie de komende jaren, daar ben ik benieuwd naar. Ook de e-commerce strategie staat nog in de kinderschoenen. Kortom een mooie kanshebber voor de komende jaren.”